Een Zeldzame Zwoele Zinderende Rotterdamsche Zomeravond

Over het algemeen heb ik er een Gruwelijke hekel aan om Nederlands te schrijven. Waarom? Ik heb absoluut geen idee aangezien ik gewoon geboren ben in het kleine, om drugs en prostitutie bekend staande Nederland. Maar alles wat ik in het Nederlands schrijf wordt eerst onderworpen aan een eindeloos lange uitstelperiode.. Nu ben ik er dan ook heilig van overtuigd dat deze post bomvol spellingsfouten staat. Please correct me!(Oeps!)

However (Nederlandse vertaling?) wilde ik vandaag iets schrijven mijn woensdagavond in mijn geboortestadje Rotterdam en leek het mij dan toch wel gepast dat in het Nederlands te doen.  Mijn excuses dat jullie je eerst weer door een ellenlange zeursleur moesten wurgen, maar het was niet voor niks! I promise!

Als diehard Grease-fan ben ik gek van de vroegere drive inn bioscopen. Een probleempje: Ze bestaan bijna niet meer. Er zit er nog eentje mijlenver bij mij vandaan, en om nu 150 km te gaan rijden voor een film is ook weer een beetje gekkenwerk. (Dat lieg ik. Persoonlijk zou ik het zo doen, maar ik heb nog niemand gevonden die gek genoeg is om mij te vergezellen.) Voor degenen die er nog nooit van gehoord hebben en enigszins in de omgeving 010 wonen; check de website! http://www.pleinbioscooprotterdam.nl.

Pleinbioscoop Rotterdam is geen drive in bioscoop zoals in de films. Je kunt je kleedje, bank, stoel of wat dan ook meenemen en zelf ergens neerzetten. Voor luie mensen zoals ik: achterin staan ook gewoon bankjes, of je kunt een stoel huren voor €1.  Jullie kennen het Nederlandse weer een beetje, en snappen dat ik woensdag toch wel heel veel geluk had met het mooie weer, dus plan je dag goed. Vandaag zou bijvoorbeeld een geweldige dag zijn!

Nadat je je stoeltje ergens neergezet hebt kun je heerlijke koeken, cocktails, tapas of wokgerechten halen. Deze vond ik wel een beetje aan de prijzige kant, maar dat zal wel zijn om de entree van maar vier euro te compenseren. Ook was de eerste Caiphiriña vrij smerig, maar de wijntjes erna gingen er wel in!

Kortom ik heb een heerlijke ouderwetse en romantische avond gehad, ondanks het luidruchtige, dronken groepje naast ons. De film vond ik niet heel spannend. (Daarmee bedoel ik dus ontzettend slecht en saai). Dus kies je avond goed uit. Er draaien echte klassiekers zoals Jaws, bioscoophits zoals Zero Dark Thirty, maar ook arthouse films, zoals die van woensdag. Van mij mogen er zeker nog wat meer klassiekers vertoond worden! Verder vond ik het super dus ik raad het zeker aan!Image

Hehe.. Diepe zucht! Ik heb het overleefd. 😀 Mijn eerste post in het Nederlands en ik ben ontzettend trots op mijzelf. Mocht je denken, pff wat is er mis met haar, please go back to English, laat het me weten! Anders zal er zo nu en dan nog een Nederlands verhaaltje volgen. Daarnaast wil ik, zodra ik een geschikt onderwerp heb ook nog in het Duits gaan posten, dus kom snel terug voor meer!

Liefs,

Sophie

Leave a Reply

